2017 Rondreis Spanje-Portugal- Spanje

Rondreis Spanje – Portugal:

spaanse vlagvlag Portugal

Vertrek op maandag 22 mei 2017:

47 dagen ca 5700 km  17 campings  kosten per equipe € 1100,00

Deze reis beginnen we met 3 etappes die ons via de Franse snelwegen zal brengen naar Urrunge aan de Spaans Franse grens aan de Golf van Biskaje. Daarna trekken we Spanje binnen en brengen een bezoek aan Burgos met zijn imposante Gotische Kathedraal, dan naar Salamanca met haar Plaza Major het mooiste plein van Spanje waar we zeker intens van zullen genieten. Daarna verplaatsen we ons naar Portugal en zullen we in de buurt van textielstad Covika verblijven welke ligt nabij de mooie natuurparken Serra de Gurdena en Serra de Estrata. Via museumstad Evora gaan we naar de Algarve waar we volop kunnen genieten van zon, zee en natuur. In Lissabon laten we ons begeleiden door een deskundige gids zodat we niets missen van deze mooie stad. Daarna bezoeken we vanzelfsprekend ook nog Porto en de bedevaartplaatsen Fatima  en Santiago de Compostella. De groene kust “Cosat Verde”met haar prachtige natuur zal niet ontbreken, hier zullen we ook voor langere tijd verblijven om optimaal te kunnen genieten en tot rust te komen. Daarna in 4 dagen weer terug naar ons eigen Nederland. Het is af en toe best inspannend, maar we hebben voldoende rust ingebouwd zodat het echt wel een vakantie wordt.

Reisleiding: Sylvia Haan  en John Kuipers.Technische begeleiding: Henk Haan.

Info- 0653-228955  www.caravanreizen.eu     of  [email protected]

144931   1-2

Dag 1 maandag  22 mei:

We komen bijeen op onze eerste camping in Orvillers/Sorel.

Dag 2 dinsdag 23 mei reisdag naar onze 2e camping.

We overnachten op de camping Municipal in Les Ormes.

Dag 3 woensdag 24 mei reisdag naar onze 3e camping.

Dag 4

We komen even tot rust in Urrenge, tevens  de gelegenheid om de Golf van Biskaje te zien of langs het strand te wandelen.

Dag 5 vrijdag 26 mei reisdag naar onze 4e camping.

Dag 6

Onze camping in Burgos ligt net buiten de stad u kunt wandelend of fietsend de stad met haar prachtige Gotische Kathedraal bezoeken.

Dag 7 zondag 28 mei reisdag naar onze 5e camping.

Dag 8 t/m 10

We zijn nu in Salamanca een studentenstad met de “Plaza Major “ het mooiste plein van Spanje.  Zeer geschikt voor  een stadswandeling , de bus stopt bij de camping of ga per  fiets  door de stad waar het gezellig verblijven is.

Dag 11 donderdag 1 juni  reisdag naar onze 6e camping.

Dag 11 t/m 14

Wij zijn nu in Fundao  Portugal  en  deze streek is beroemd om haar wol en textiel, ook de scherpe schapenkaas (Queijo de Serra ) wordt hier gemaakt.  De mooie natuurparken  Serra de Gurdena  en  Estretta zijn een bezoek waard.

Dag 15  maandag 5 juni reisdag naar onze 7e camping.

Dag 16 t/m 19

Wij zijn nu in  de prachtige binnenlanden  deze zullen ons doen besluiten om het lekker rustig aan te doen of er juist op uit te trekken. Laten we lekker  genieten van de camping in Alvito, de zon en de natuur .

Dag 20 zaterdag 10 juni reisdag naar onze 8e camping.

Dag 21 t/m 25

Wij staan op de mooiste en fijnste camping van Algarve dus ga genieten van zon, strand en de omgeving .

Dag 26 vrijdag 16 juni reisdag naar onze  9e camping

Dag 27 en 28

Onze  (stads) camping in  Lissabon heeft de bushalte voor de camping we kunnen de bus naar de stad nemen en neem hier vooral tramlijn 24 een toeristische route voert u door de stad.

Dag 29 maandag 19 juni reisdag naar onze 10e camping

We blijven op camping in Ferreira de Zezere  maar 3 nachten om de bedevaartplaats Fatima en het Klooster van Batalha te bezoeken.

Dag 32  donderdag 22 juni reisdag naar onze 11e camping.

Dag 33 tot en met 35

Wij staan nu op een camping in Villa de Condo  aan de Middellandse zee  we kunnen heerlijk uitrusten,  genieten van overheerlijke vismaaltijden of van een glaasje Port in Porto, het is aan u, kom tot rust ga wandelen of fietsen alles is hier mogelijk.

Dag 36  maandag  27 juni reisdag naar onze 12e camping

Dag  37

Wij zijn nu in Santiago de Compostella  de grote bedevaartplaats, onze rommelige stadscamping nemen we voor lief want we willen deze stad niet missen.

Dag 38 woensdag 28 juni  reisdag naar onze 13e camping

Dag 39

Nu we weer naar het Noorden gaan neemt de kans op minder weer wel weer toe maar we willen niets missen van de groene kust (Costa de Verde )  en bereiden ons voor op genieten van de mooie natuur.

Dag 40  vrijdag 30 juni reisdag naar onze 14e camping.

Dag 41 tot en met 43

Wij staan bij een van de mooiste gebieden van de Costa Verde  we gaan nog even lekker genieten van al het moois voordat we aan de zware terugreis beginnen.

Dag 44  dinsdag  4 julireisdag naar onze 15e  camping

Dag 45

Urrunge  en de kust  wie nog wil heeft een extra dag om te fietsen of te luieren, ook zullen we hier het einddiner gebruiken.

Dag 46  en 47 weer terug langs dezelfde campings als op de heenreis.