Naam:
Foto’s:
1774
Video’s:

Over ons

Ria en John Kuipers trouwden in 1968 en kochten in 1971 hun eerste caravan.

Later werd samen met de 2 kinderen altijd een gezinscamping bezocht in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland of Italië, waarbij eigen te nemen actie voorop stond. De grote campings met animatieteams werden zoveel mogelijk vermeden. Toen de kinderen wat groter werden gingen we meestal naar het Lac de Serre Poncon in Frankrijk omdat het een geweldig surfparadijs is.

Ria en John Kuipers in Plitvica      Mooi plekje

Tot 1989 gingen wij altijd samen met een gezin met kinderen in dezelfde leeftijd als onze kinderen. Hierna gingen wij - zonder kinderen – vroeger in het seizoen 4 weken kamperen.

Rond de kerstdagen begonnen wij met het uitzetten van ons vakantiedoel waarbij veel gereisd werd. Meestal verbleven wij twee tot vier nachten op een camping en trokken dan weer verder. De SVR en ACSI campings hadden onze voorkeur.

Onze eerste grote reis door het prachtige Zwitserland ging naar Toscane. We maakten een rondreis door 7 landen, waarbij we onder andere de steden Praag en Boedapest, evenals de wereldberoemde watervallen en meren van Plitvicka bezochten. Na deze zware rit verbleven we 10 dagen op het mooie eiland Krk in Kroatië.

Met de grootste ferry de ‘Moby Dick' vertrokken we vanuit Genua naar Corsica, maar vanwege het zware weer konden we de haven niet in. Na een uur rond dobberen moesten we terug naar Genua en ons met spoed naar Livorno begeven om daar in een kleine ferry de oversteek te maken.

Op Corsica hebben we een rondrit gemaakt waarbij we twee nachten in een hotel verbleven.

In 2007 zijn we voor het eerst met een groepsreis mee geweest dit was onze eerste winter sneeuw vakantie. Mede door de groep zijn we verliefd geworden op winter kamperen. In 2010 gingen we met een groep van de Twentse Caravan Club mee naar Griekenland, John werd gevraagd om 2e reisleider te worden. En dat is zo goed bevallen dat we daarna zelf reizen voor groepen zijn gaan organiseren tot 2013 voor de TCC maar na een breuk met de club voor ons zelf  en dat bevalt ons prima. We hopen nog veel mooie reizen mee te maken.

Onderstaande reizen hebben we als groep gemaakt

2010  Griekenland

2011 Spanje Andalusië

2012 de Noordkaap met Zweden en Finland

2013 Italië - Sicilië

2014 De Baltische landen met Sint Petersburg

2015 Hongarije - Roemenië

In planning:

​2017 Spanje- Portugal met Costa Verde.

Over onze reis

Regelmatig organiseert John groepsreizen naar wat verdere landen meestal met een culturele doelstelling zodat we ook door gidsen begeleid worden.  Uit de groep wordt iemand gekozen om mede verantwoording te nemen en ook mede te begeleiden. De reizen worden ca 1,5 jaar van te voren uitgestippeld en daarna wordt er al contact opgenomen met de campings om alvast ruimte vast te leggen.

Genieten van al het moois

Bezochte landen

Wij hebben 47 landen (19%) bezocht:

Andorra, België, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, China, Costa Rica, Cuba, Denemarken, Duitsland, Egypte, El Salvador, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Guatemala, Honduras, Hongarije, Indonesië, Israël, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Malta, Marokko, Montenegro, Nederland, Nicaragua, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Polen, Roemenië, Rusland, San Marino, Senegal, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Sri Lanka, Tsjechië, Vietnam, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.